TikTok w 2020 roku
[komentarz dla Wirtualne Media]
Obserwując końcówkę 2019 roku mam wrażenie, że w przyszłym roku będziemy świadkami mocnego wejścia na scenę pokolenia Z. Za tym nastąpi jeszcze większa popularyzacja mediów, z których korzystają na co dzień, czyli głównie z TikTok`a.
Symbolem tej zmiany są dla mnie pierwsze eksperymenty „starych” mediów z nowym kanałem komunikacji. The Washington Post, NBC News czy Dallas Morning już tam są i nadają codziennie o tym jak stare medium może być atrakcyjne dla młodego odbiorcy (w Polsce na tej platformie funkcjonuje już Pudelek – brawo). Czy to się uda? Ciężko powiedzieć, bo póki co zainteresowanie pokolenia Z tymi działaniami mediów nie jest wielkie. TikTok zaś idzie jak burza i nadaje tempo w różnych aspektach, zarówno tym dotyczącym rodzaju treści jak i sposobie jego podawania. To platforma, która w mojej ocenie najodważniej wdrożyła sztuczną inteligencję do obsługi feed`ów swoich użytkowników. Komu najbardziej zagraża? Tradycyjnym mediom – bo zmienia pojęcie rodzaju i jakości treści w internecie, każdemu z ogromnych mediów społecznościowych – bo wprowadza na scenę zupełnie nowe pokolenie, które niekoniecznie odwiedza np. FB, markom i instytucjom – bo nie każdy jest w stanie się zaadoptować na tej platformie (a dopiero co udało się okiełznać Facebooka czy Instagrama). Reasumując TikTok szykuje nam naprawdę ciekawy i pełen emocji 2020 rok.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2020-rok-bedzie-nalezal-do-tiktoka-to-juz-nie-zabawka-dla-dzieci